Časté dotazy firem

Na této stránce najdete odpovědi na časté i méně časté otázky, na které se firmy k Bank iD ptají.

BankiD je metoda ověření totožnosti uživatele, prostřednictvím kterého firmy mají možnost ověřit online 95 % všech bankovních klientů sedmi bank na českém trhu (přehled). Díky jednoduchosti a rychlosti tak snadno získají a ověří nového zákazníka, zaktualizují údaje těch stávajících a zrychlí online procesy díky předvyplnění osobních údajů zákazníka či elektronickým podpisem smlouvy. Vybrané procesy tak lze vyřešit zcela digitálně. Hodila by se Bank iD i vaší firmě? Pak se podívejte do sekce Služby, kde najdete podrobnosti.
Není to nic složitého, co a jak zjistíte v této sekci. Tamtéž najdete i všechny podrobnosti. V případě dotazů nám neváhejte napsat e-mail a vše můžeme společně probrat.
S bankovní identitou firmy získávají přihlašování a ověřování uživatelů (jejich identit), které je na stejné úrovni zabezpečení, jako mají banky. Tato úroveň zabezpečení je velmi vysoká, banky do jejich bezpečnosti totiž investují desítky milionů ročně. Zajistit takovou úroveň zabezpečení by jinak pro firmy bylo zbytečně nákladné a většinou nereálné.
U těch zákazníků, kteří využívají bankovní identitu, ano. Součástí služeb Bank iD je totiž i aktualizace dat, pokud k tomu dá klient souhlas.
Jde o tzv. zaručený podpis smlouvy nebo dokumentu ve formátu PDF. Služba je určena pro firmy, které potřebují při podpisu v online prostředí ověřit totožnost podepisujícího. U takto provedeného podpisu je možné zpětně doložit totožnost osoby, která dokument podepsala, jelikož ji banka již někdy dříve fyzicky ověřila (tzv. ztotožnila).
Bank iD je metoda sloužící k jednoznačnému prokázání totožnosti v online prostoru. Bank iD SIGN je služba poskytující zaručený elektronický podpis osoby, která se pomocí bankovní identity prokázala. Jednoduše řečeno: firmy mohou díky Bank iD ověřit totožnost svých zákazníků a díky službě Bank iD SIGN s nimi podepsat smlouvu či jiný dokument.
K hlavním výhodám patří úspora času. Zatímco při “manuálním způsobu” musí zákazník přijít osobně, pročíst a podepsat dané formuláře, což v průměru trvá minimálně 30 minut, tak digitálně přes Bank iD SIGN se čas zkracuje na cca 5 minut. Mezi další výhody patří bezpečnost a jednoduchost, rychlost implementace, ověřený způsob, větší počet zákazníků a vyšší úspěšnost při jejich získávání. Navíc služba funguje nonstop, 24/7.
Službu BankID SIGN mohou používat všechny firmy, které mají implementovanou službu Bank iD. Stačí ji pak jen aktivovat v Developerském portále. Pro používání služby potřebuje firma technické řešení, které umí zajistit všechny kroky potřebné k elektronickému podpisu dokumentu. Toto řešení může mít vlastní nebo od dodavatele podpisového řešení, které Bank iD podporuje (najdete je v sekci Partneři).

Pokud hledáte časté otázky uživatelů k bankovní identitě, najdete je na této stránce.

Máte zájem využívat služby Bank iD ve firmě?
Dejte nám vědět a rádi vám pomůžeme

Hodila by se vám ve firmě bankovní identita? Anebo se jen chcete na cokoli ohledně Bank iD zeptat? Napište nám a my se ozveme nejpozději do 2 dnů.

Děkujeme za Vaši zprávu,
ozveme se nejpozději do dvou pracovních dnů.