Aplikace Moje VZP hlásí rekordní zájem. Bankovní identita otevírá cestu k digitálním službám pojišťovny

Spolupráce největší české zdravotní pojišťovny VZP a Bankovní identity mění způsob, jakým lidé přistupují k informacím o čerpaných zdravotních službách a svém pojištění. Počet uživatelů zabezpečené aplikace a webové stránky Moje VZP a aplikace VZP Point překročil 2,75 milionu. U téměř třetiny nových registrací do Moje VZP lidé využili právě bankovní identitu, u níž oceňují rychlý a bezpečný přístup. V aplikaci Moje VZP se klienti během několika vteřin dostanou k přehledům čerpané péče, žádostem o příspěvky nebo ke svému virtuálnímu průkazu pojištěnce.

Zatímco v polovině roku 2023 používalo elektronické služby VZP přibližně jeden milion sedm set tisíc lidí, dnes je to o milion více. Uživatelé kromě základních funkcí čím dál častěji využívají i pokročilé nástroje.

„Významné využívání aplikace Moje VZP pozorujeme u všech jejích funkcionalit, nejmarkantnější nárůst vykazuje čerpání příspěvků fondu prevence. To se během velmi krátké doby z kamenných poboček překlopilo právě do online prostoru. Dnes už zhruba 90 % žádostí podávají naši klienti digitálně. Do aplikace kontinuálně přidáváme další nástroje k řešení nejrůznějších životních situací. Spolupráce s Bankovní identitou je tak pro mne logickou a správnou cestou, kterou navíc už ověřila také praxe,“ říká Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.

Počet konkrétních problémů či situací, které se klienti pojišťovny již naučili řešit online, také kontinuálně roste.  Např. přehled OSVČ letos elektronicky podalo přes sto čtrnáct tisíc pojištěnců.

Rozšíření funkcí Moje VZP reaguje na rostoucí očekávání klientů. Mezi nejnovější a nejvíce oceňované patří:

  • digitální průkaz pojištěnce s možností okamžité žádosti o nový,
  • přímá online změna adresy, bankovního účtu nebo telefonu,
  • podání žádosti o příspěvek z fondu prevence s přiloženou účtenkou,
  • nahlášení změny životní situace pro účely plateb pojistného.

Tyto novinky navazují na již zavedené funkce jako je přehled vykázané péče nebo přímé podání přehledu OSVČ. Vše je dostupné v přehledném prostředí, bez nutnosti opakovaných návštěv pobočky.

„V oblasti zdravotnictví vidíme mimořádně silný posun. Lidé jsou zvyklí vyřídit si veškeré bankovní transakce online a totéž dnes očekávají i od své zdravotní pojišťovny. Díky bankovní identitě se mohou do Moje VZP přihlásit během několika vteřin. Není potřeba si nic pamatovat ani chodit na pobočku. Tím zásadně klesá bariéra vstupu do digitálních služeb. Spolupráce s VZP ukazuje, jak lze propojit důvěru s jednoduchým a bezpečným přístupem ke službám veřejného sektoru,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

Přihlášení přes Bankovní identitu umožňuje rychlý a důvěryhodný přístup i těm, kteří jinak digitálním službám nevěří. Není třeba si zakládat nové přístupy ani si pamatovat hesla. Přístup funguje na principu, který lidé běžně používají při ověřování v internetovém bankovnictví.

Pro editory: 

Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější a bezpečnou metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů u státních institucí a firem. Bankovní identitu má více než 6,5 milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a elektronické podepisování dokumentů (např. na podepis.bankid.cz). V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Bankovní identita urychluje digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.