Bank iD tiskové zprávy
Aplikace Moje VZP hlásí rekordní zájem. Bankovní identita otevírá cestu k digitálním službám pojišťovny
Spolupráce největší české zdravotní pojišťovny VZP a Bankovní identity mění způsob, jakým lidé přistupují k informacím o čerpaných zdravotních službách a svém pojištění. Počet uživatelů zabezpečené aplikace a webové stránky Moje VZP a aplikace VZP Point překročil 2,75 milionu. U téměř třetiny nových registrací do Moje VZP lidé využili právě bankovní identitu, u níž oceňují rychlý a bezpečný přístup. V aplikaci Moje VZP se klienti během několika vteřin dostanou k přehledům čerpané péče, žádostem o příspěvky nebo ke svému virtuálnímu průkazu pojištěnce.
Zatímco v polovině roku 2023 používalo elektronické služby VZP přibližně jeden milion sedm set tisíc lidí, dnes je to o milion více. Uživatelé kromě základních funkcí čím dál častěji využívají i pokročilé nástroje.
„Významné využívání aplikace Moje VZP pozorujeme u všech jejích funkcionalit, nejmarkantnější nárůst vykazuje čerpání příspěvků fondu prevence. To se během velmi krátké doby z kamenných poboček překlopilo právě do online prostoru. Dnes už zhruba 90 % žádostí podávají naši klienti digitálně. Do aplikace kontinuálně přidáváme další nástroje k řešení nejrůznějších životních situací. Spolupráce s Bankovní identitou je tak pro mne logickou a správnou cestou, kterou navíc už ověřila také praxe,“ říká Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.
Počet konkrétních problémů či situací, které se klienti pojišťovny již naučili řešit online, také kontinuálně roste. Např. přehled OSVČ letos elektronicky podalo přes sto čtrnáct tisíc pojištěnců.
Rozšíření funkcí Moje VZP reaguje na rostoucí očekávání klientů. Mezi nejnovější a nejvíce oceňované patří:
- digitální průkaz pojištěnce s možností okamžité žádosti o nový,
- přímá online změna adresy, bankovního účtu nebo telefonu,
- podání žádosti o příspěvek z fondu prevence s přiloženou účtenkou,
- nahlášení změny životní situace pro účely plateb pojistného.
Tyto novinky navazují na již zavedené funkce jako je přehled vykázané péče nebo přímé podání přehledu OSVČ. Vše je dostupné v přehledném prostředí, bez nutnosti opakovaných návštěv pobočky.
„V oblasti zdravotnictví vidíme mimořádně silný posun. Lidé jsou zvyklí vyřídit si veškeré bankovní transakce online a totéž dnes očekávají i od své zdravotní pojišťovny. Díky bankovní identitě se mohou do Moje VZP přihlásit během několika vteřin. Není potřeba si nic pamatovat ani chodit na pobočku. Tím zásadně klesá bariéra vstupu do digitálních služeb. Spolupráce s VZP ukazuje, jak lze propojit důvěru s jednoduchým a bezpečným přístupem ke službám veřejného sektoru,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Přihlášení přes Bankovní identitu umožňuje rychlý a důvěryhodný přístup i těm, kteří jinak digitálním službám nevěří. Není třeba si zakládat nové přístupy ani si pamatovat hesla. Přístup funguje na principu, který lidé běžně používají při ověřování v internetovém bankovnictví.
Pro editory:
Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější a bezpečnou metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů u státních institucí a firem. Bankovní identitu má více než 6,5 milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a elektronické podepisování dokumentů (např. na podepis.bankid.cz). V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Bankovní identita urychluje digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.
Do knihovny v Praze nově i online. Díky bankovní identitě si přečtete přes 5 700 e-knih odkudkoli
Městská knihovna v Praze nově umožňuje registraci nových čtenářů online prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu mohou lidé snadno získat přístup k více než 5 700 e-knihám a dalším digitálním službám, odkudkoli a bez nutnosti osobní návštěvy pobočky. Knihovna tím reaguje na rostoucí zájem o digitální řešení a zpřístupňuje své služby i těm, kteří preferují online komunikaci.
Knihovna loni evidovala přes 170 000 registrovaných čtenářů. Zavedením online registrace cílí především na ty, kteří chtějí služby vyřídit pohodlně a bez zbytečné administrativy. Nově se tak mohou stát čtenáři i lidé, kteří nemají knihovnu poblíž nebo dávají přednost digitálnímu prostředí.
„Zájem o online služby stále roste a Městská knihovna v Praze jde tomuto trendu naproti. Bankovní identitu dnes aktivně využívá 4,6 milionu lidí. I díky ní je přístup k vědomostem a zábavě jednodušší než kdy dříve. Čtenáři se mohou zaregistrovat odkudkoli bez ohledu na otevírací dobu,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Po registraci získají čtenáři plnohodnotný přístup ke službám knihovny. Kromě standardních výpůjček mohou vzdáleně rezervovat knihy, vstupovat do digitální knihovny s historickými tituly, využívat odborné databáze i samoobslužné kiosky v obchodních centrech. Zájem knihovna zaznamenává také o platformu BOOKPORT, která rozšiřuje nabídku o stovky titulů e-knih z oblasti beletrie i literatury faktu. Výběr zahrnuje detektivky, romány i populárně-naučné knihy od českých i zahraničních autorů. Platforma je dostupná na adrese: https://www.mlp.cz/bookport.
„Digitalizace interních procesů knihovny i služeb pro veřejnost je jedním ze strategických témat. V Bank iD jsme našli nástroj, jak snadno zpřístupnit služby knihovny všem, kteří o ně projeví zájem. Registrace nových čtenářek a čtenářů je s Bank iD záležitost na pár kliknutí,“ říká Martina Dokládalová, vedoucí Odboru služeb pro veřejnost Městské knihovny v Praze.
Podobným způsobem lze využít bankovní identitu také při registraci do dalších knihoven, například do Národní knihovny České republiky nebo Knihovny Akademie věd ČR, které nabízejí online přístup ke svým digitálním fondům.
Pro editory:
Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější a bezpečnou metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů u státních institucí a firem. Bankovní identitu má více než 6,5 milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a elektronické podepisování dokumentů (např. na podepis.bankid.cz). V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Bankovní identita urychluje digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.
Elektronický podpis prostřednictvím služby podepis.bankid.cz už využilo více než 30 000 lidí
Podepisování je zdarma, bez registrace a doslova na pár kliknutí. Stačí počítač nebo mobil a bankovní identita, kterou má dostupnou více než 6,5 milionu klientů českých bank. Bankovní identita službu spustila v říjnu 2024 a uživatelé oceňují její jednoduchost, rychlost a dostupnost.
Elektronický podpis přes bankovní identitu je užitečným nástrojem pro běžné životní situace. Lidé nejčastěji podepisují různá potvrzení, žádosti, prohlášení nebo souhlasy, ale i kupní, nájemní nebo pracovní smlouvy. Elektronický podpis jim tak šetří čas i peníze.
„Češi rádi zkoušejí novinky, které usnadňují život. Z ohlasů víme, že podobná služba pro veřejnost v Česku chyběla. Sám službu používám, například když syn potřebuje podepsat přihlášku nebo potvrzení do školy. Podpis řeším právě přes podepis.bankid.cz “ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Jak služba funguje?
Podepisující nahraje dokument ve formátu PDF, zvolí svou banku a přihlásí se prostřednictvím bankovní identity stejně jako do svého internetového bankovnictví. Odsouhlasí předání osobních údajů potřebných k elektronickému podpisu, následně si může podepsaný dokument stáhnout a poslat e-mailem. Celý proces je intuitivní a probíhá bez nutnosti instalace dalších aplikací nebo softwaru.
Podpis zaručeným elektronickým podpisem poskytuje všem zúčastněným vyšší právní jistotu než prostá kopie dokumentu s ručním podpisem. Díky bankovní identitě lze vždy jednoznačně prokázat, kdo a kdy dokument podepsal a že listina nebyla po podpisu změněna.
Elektronický podpis v České republice existuje už 25 let, ale jeho rozšíření dlouho bránila především složitost a náročnost jeho používání. Díky spojení s bankovní identitou se elektronické podepisování stalo dostupné pro každého.
Pro editory:
Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější a bezpečnou metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů u státních institucí a firem. Bankovní identitu má více než 6,5 milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a podepsání dokumentů. V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Bankovní identita významně přispívá k digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.
Bank iD aktuality
ČERVEN 2025
KVĚTEN 2025
DUBEN 2025
BŘEZEN 2025
Ke stažení
Kontakt pro média

Leila Goulliová
marketing a PR
PR@bankid.cz