Časté dotazy firem

Na této stránce najdete odpovědi na časté i méně časté otázky, na které se firmy k Bank iD ptají.

Prostřednictvím Bank iD mají firmy možnost online ověřit totožnost až 6,5 milionu bankovních klientů devíti bank na českém trhu. Díky jednoduchosti a rychlosti Bank iD mají firmy příležitost vyřešit vybrané zákaznické procesy zcela digitálně. Firmy snadno získají a ověří nové zákazníky, zaktualizují osobní údaje těch stávajících a zrychlí online procesy díky předvyplnění osobních údajů zákazníka, s klienty mohou elektronickými podepsat dokumenty a smlouvy.

Hodilo by se Bank iD i vaší firmě? Pak se podívejte do sekce Služby, kde najdete podrobnosti.

Není to nic složitého, co a jak, zjistíte v této sekci. V případě dotazů nám neváhejte napsat zprávu a my se určitě ozveme.

S Bank iD firmy získávají přihlašování a ověřování klientů (jejich identit), které je na stejné úrovni zabezpečení, jako mají banky. Tato úroveň zabezpečení je velmi vysoká, banky do jejich bezpečnosti totiž investují desítky milionů ročně. Zajistit takovou úroveň zabezpečení by jinak pro firmy bylo zbytečně nákladné a většinou nereálné.

U těch klientů, kteří se identifikují bankovní identitou, ano. Součástí služeb Bank iD je i aktualizace dat klienta, pokud k tomu klient dal souhlas. Zasílání notifikací o změně osobních údajů klienta je pro firmy zdarma, ale službu je potřeba aktivovat.

Jde o tzv. zaručený elektronický podpis dokumentu. Služba je určena pro firmy, které potřebují v online prostředí ověřit totožnost podepisujícího a zároveň s ním elektronicky podepsat dokument. U takto provedeného elektronického podpisu je možné zpětně doložit totožnost osoby, která dokument podepsala a současně skutečnost, že dokument nebyl po podpisu změněn.  

Bank iD je metoda sloužící k jednoznačnému prokázání totožnosti v online prostoru. 

Bank iD SIGN je služba poskytující zaručený elektronický podpis osoby, která se pomocí bankovní identity prokázala. Jednoduše řečeno: firmy mohou díky Bank iD ověřit totožnost svých zákazníků a díky službě Bank iD SIGN s nimi podepsat smlouvu či jiný dokument.

K hlavním výhodám patří úspora času a nákladů. Zatímco při „manuálním způsobu” musí zákazník přijít osobně, pročíst a podepsat formuláře a smlouvy, což v průměru trvá minimálně 30 minut, tak digitálně přes Bank iD SIGN se čas zkracuje na cca 2 minuty. Mezi další výhody patří bezpečnost a jednoduchost, rychlost implementace, větší počet zákazníků a vyšší úspěšnost při jejich získávání (vyšší konverze). Navíc služba funguje nonstop, 24/7.

Službu Bank iD SIGN mohou používat všechny firmy, které mají implementovanou službu Bank iD. Stačí jen Bank iD SIGN aktivovat v  Developerském portále. Pro používání služby potřebuje firma technické řešení, které umí zajistit všechny kroky potřebné k elektronickému podpisu dokumentu. Toto řešení může mít vlastní nebo od dodavatele podpisového řešení, které Bank iD podporuje (najdete je v sekci Implementace).

Pokud hledáte časté otázky uživatelů k bankovní identitě, najdete je na této stránce.

Máte zájem využívat služby Bank iD ve firmě?
Dejte nám vědět a rádi vám pomůžeme

Hodila by se vám ve firmě bankovní identita? Anebo se jen chcete na cokoli ohledně Bank iD zeptat? Napište nám a my se ozveme nejpozději do 2 dnů.

Děkujeme za Vaši zprávu,
ozveme se nejpozději do dvou pracovních dnů.